a man in a gym lifting a barbell

Flotte treningsanlegg
som står åpent hele dagen.

Skolen har et av landets råeste folkehøgskole-treningsanlegg.
De er tilgjengelige for deg fra morgen til kveld. Bare tenk deg å ha en idrettshall, svømmehall, klatrevegg, og to treningsrom rett ved internatet.
Du er velkommen til å ta det i bruk.

Felles skoletur

I desember drar vi på en ukes treningsleir til Lanzarote - Club La Santa. Dette er et av verdens ledende sportssentre!

Linjetur, Tokyo

Linjeturen går til Tokyo hvor vi opplever kulturelle severdigheter og besøker relevante steder for linja.

Linjetur, Argentina

Linjeturen går til Argentina. Her vil du oppleve en ny og spennende kultur og vi vil utforske nye treningsformer sammen.

Linjetur, Thailand

Vi reiser til Thailand der alt ligger til rette for en fantastisk uke med Crossfit og hinderløype trening.

Limnos, Hellas og La Nucia, Spania

Høstens treningsleir for Fotball er lagt til Salou i Spania, mens treningsleiren på våren går til Kypros.

Linjetur, Portugal

LinjeX - Action har linjetur på våren som går til Portugal. Vi søker etter bølgene å surfe på og steder å dykke.

Linjeturer

LinjeX - Villmark drar ikke utenlands da Nord-Europas råeste villmark er i Norge.

Linjeturer

Årets virkelige langtur går til Hardangervidda. Vi drar ut med alt vi trenger i pulken, en husky foran oss og ski under beina.

Velkommen til skolen

Vi arbeider tett sammen både faglig og sosialt. Jeg kan garantere at hele personalet jobber hardt for at du skal få et godt år. Vi støtter deg når du trenger det, pusher deg når det er nødvendig, utfordrer, veileder, lytter, trener og løser livets gåter i lag med deg. Sammen bygger vi et godt mestringsmiljø for læring.

Ballsport er på treningsleir i La Nucia, Spania

Elevene er i kanonstemning når de endelig skal på linjetur til Spania.

les innlegg
Reisebrev
15/1/2024
Reisebrev fra La Santa

Etter nøye planlegging og forberedelser var vi endelig klar for treningsleir til Lanzarote og Club La Santa.

les innlegg
Reisebrev
14/1/2024

Valgfag

Vi tilbyr deg både lærer og elevstyrte valgfag i løpet av året. Du kan velge noe du har gjort mye før, eller prøve noe som du kanskje aldri har testet ut. Eksempler på valgfag er: Dans, Volleyball, spille i band, golf, styrketrening, Kunstfag, utholdenhet, gåtur, og mye annet.

Hva sier elevene?

Les noen av tilbakemeldingene vi har fått fra tidligere elever.

Lurer du på noe?
Se om vi allerede har svart på det!
Les ofte stilte spørsmål
Eller